Det är inte lätt...

Men allt går om man vill, det är jag helt säker på och älskar man helt och hållet så kan man klara allt.

Det pratas så mycket om otrohet hit och dit, vad är otrohet, var går just din gräns och kan man komma över det och gå vidare tillsammans.

Hittade en artikel på Expressen nu.
Tycker den hade tänkvärda punkter, både för den som blivit bedragen och till den som bedragit.

Jag har varit där, jag vet hur svårt det är och jag kämpar fortfarande med tillit men jag försöker, jag ska klara det för jag älskar och sen är det ju så att ärr från sånt som hänt kan orsaka problem i nya förhållanden och någon som inte gjort dig illa får sota för det någon annan gjort så det är viktigt att man tar sig förbi hindrena vare sig man är kvar i förhållandet eller går vidare.

Så dessa punkter tycker jag att du som råkat illa ut ska ta till dig och även du som gjort något ska tänka till en extra gång också, det är kanske lätt att förlåta men inte att glömma.

Sju sätt att förlåta den du älskar
1. Släpp taget om det som hänt. Du kan inte ändra det förflutna.
2. Jämför dig inte med den som din partner varit otrogen med.
3. Forska inte i detaljerna.
4. Det finns inga perfekta förhållanden – kom ihåg det.
5. Skuldbelägg inte din partner.
6. Hämnd är en dålig idé som bara ger mer problem.
7. Våga visa dig svag, ledsen och rädd och säga vad du verkligen känner.

Sju tips att reparera förhållandet
1. Säg förlåt från hela ditt hjärta.
2. Tappa inte tålamodet när du blir ifrågasatt. Din partner kommer att vilja ha många svar.
3. Var extra snäll och hänsynsfull mot din partner.
4. Visa att du vill satsa på ert förhållande.
5. Bjud till, ta initiativ till att göra roliga saker tillsammans.
6. Fråga din partner vad du ska göra för att du ska gå att lita på igen.
7. Våga visa dig svag, ledsen och rädd och säga vad du verkligen känner.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0